فاز اول پروژه بازارچه صنايع‌ دستی نطنز به بهره برداری می ‌رسد

فاز اول پروژه بازارچه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي شهرستان نطنز در سال 1390 به بهره برداري خواهد رسيد .

به نقل از روابط عمومي اداره ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان نطنز، احمد رضا قاسمي رئيس اداره ميراث فرهنگي اين شهرستان در اين زمينه گفت: امسال با تخصيص اعتبار مناسب از محل اعتبارات استاني براي مرمت قلعه کوهاب، فاز اول بازارچه صنايع‌دستي با هدف برپايي مرکزي براي ايجاد کارگاه حرف و مشاغل سنتي از ياد رفته مخصوص نطنز به بهره برداري خواهد رسيد.

وي ادامه داد: چند رشته از حرف قديمي اين شهرستان که متأسفانه به دليل توجه ناکافي، منسوخ شده بايد مجدداً احياء شود و اين پروژه به اين منظور انجام مي‌شود.

قاسمي از جمله اين مشاغل قديمي به زيلوبافي، چاقو سازي، خراطي، سفالگري، سراميک سنتي و قفل سازي اشاره کرد و بيان داشت: در سال 1390 شاهد احياء اين هنرها در بازارچه صنايع‌دستي خواهيم بود .

رئيس اداره ميراث فرهنگي نظنز در زمينه فعاليت‌هاي مرکز آموزش صنايع‌دستي افزود: در مرکز آموزش صنايع‌دستي امسال، نزديک به 150 نفر هنرجو آموزش‌هاي لازم را ديده‌اند و در اين راستا هم برنامه‌هايي براي بخش‌هاي مختلف شهرستان در زمينه آموزش داريم .

وي تأکيد کرد: علاوه بر هنرهاي متعلق به شهر نطنز، چند رشته ديگر از جمله چادر شب بافي، قلم زني، ميناکاري، منبت کاري، طراحي سنتي و غيره در مرکز آموزش نطنز تعليم داده مي‌شوند ضمن اينکه هنرجويان در اين مرکز به صورت حرفه‌اي به انجام کار مي‌پردازند.

همچنین ببینید

قلعه ده آباد

پس از مطلب قلعه کرشاهی باز هم مطلبی زیبا و گزارش تصویری فوق العاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *