انتشار تحقیقات باستان‌ شناسان آلمانی در اریسمان، به زودی

سفیر آلمان در ایران گفت: نتایج تحقیقات علمی باستان‌شناسان آلمانی در پروژه اریسمان به زودی منتشر می‌شود.

برند اربل به همکاری مشترک باستان‌شناسان آلمانی و ایرانی در سال ۲۰۰۲ اشاره کرد و به میراث آریا افزود: نتایج همکاری مشترک باستان‌شناسان آلمانی و ایرانی در پروژه اریسمان واقع در نطنز  به کشف آثار مسی، مفرغی و فلزی مربوط به چندین هزار سال پیش منجر شد.

وی همچنین فعالیت باستان‌شناسان آلمانی در نزدیکی سد سیوند و بازیابی و حفاظت آثار باستانی موجود در این محوطه را از دیگر موارد این همکاری مشترک دانست.

اربل با بیان اینکه همکاری موسسه باستان‌شناسی آلمان در ایران به طور حتم ادامه خواهد داشت افزود: میزان همکاری موسسه باستان‌شناسی آلمان در ایران گاه در مقعطی از زمان افزایش یا کاهش داشته اما این همکاری هیچ گاه قطع نشده است.

به گفته وی، هم‌اکنون در حال مذاکره با رییس سازمان میراث فرهنگی به منظور همکاری و فعالیت مشترک در پروژه‌های آینده هستیم.

اربل با بیان اینکه دولت آلمان به توان بالای باستان‌شناسی ایران و آلمان به خوبی آگاه است اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ها بالفعل و فعال شود.

وی با بیان اینکه تبادل فرهنگی مرز نمی‌شناسد تاکید کرد: هر کجا که یک اثر، مربوط به یک تمدن بشری وجود داشته باشد فرهنگ اشاعه پیدا می‌کند چراکه این آثار، سفیران خوبی برای معرفی تمدن یک کشور به شمار می‌روند.

این مقام مسوول به مجموعه بزرگی از آثار بزرگ خطی نفیس ایرانی در موزه برلین اشاره کرد و گفت: این آثار نفیس و برجسته به همه علاقمندان و دوستداران میراث فرهنگی ایران معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم آلمان همواره احترام بسیاری برای مردم ایران قائل هستند بیان داشت: هر دانش‌آموز آلمانی به تفصیل در کتابهای درسی خود، با فرهنگ و تاریخ ایران آشنا می‌شود بنابراین دانش آموزان آلمانی فرهنگ و تمدن ایران را به خوبی می‌شناسند.

همچنین ببینید

قلعه ده آباد

پس از مطلب قلعه کرشاهی باز هم مطلبی زیبا و گزارش تصویری فوق العاده از …

یک نظر

  1. اگر نظر من درست باشد و خوانندگان این نظر را توهین حساب نکنند(وای به روزی که سایه بادرودی ها بر سر ما اریسمانیهابیفتد)چون قرار است آقای سلمانی راهنمای آلمانیها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *