جشنواره انار در ‘ بادرود ‘ نطنز برگزار می شود

۱۳۱
شهردار ‘ بادرود ‘ از توابع شهرستان نطنز گفت: چهارمین جشنواره انار با شعار’ انار صدفی دردل کویر’ هفدهم آبان ماه جاری در این شهر برگزار می شود.

‘رضا نقدی’ روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: این جشنواره با معرفی محصول انار ‘ نادری’ بادرود و نیز معرفی توانمندی گردشگری این شهر، هر ساله در نیمه دوم آبان ماه برگزار می شود.
وی افزود: در این جشنواره بیش از۴۰ غرفه عرضه محصولات سنتی مرتبط با انارمانند کارگاه های سنتی تهیه رب، انار، سرکه و ژله انار، رنگرزی سنتی با پوست انار و ارایه صنایع دستی در معرض دیده عموم قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: ایجاد کارگاه های آموزشی نحوه کاشت، داشت و برداشت انار ویژه باغداران انار توسط کارشناسان جهاد کشاورزی از جمله برنامه های جانبی این جشنواره است.
وی تصریح کرد: جشن بزرگ انار نیز در شامگاه بیستم آبان در بوستان گردشگری تخت پادشاه بادرود با اجرای برنامه های سنتی اجرا خواهد شد.
بادرود با برخورداری از جاذبه های گردشگری همچون آستان مقدس حضرت ‘ آقا علی عباس’ (ع)، خانه های تاریخی، محوطه باستانی هفت هزار ساله ‘اریسمان’ و رمل های کویری از جمله مناطق گردشگری استان اصفهان است.
شهر بادرود، دارای دو هزار هکتار باغهای انار است که هرساله بیش از ۴۰ هزار تن انار از این منطقه به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود همچنین انار ‘ نادری ‘ بادرود در زمره پنج رقم انار معروف و مشهور کشور است.
شهر بادرود از توابع نطنز با جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر در شمال استان اصفهان واقع شده است.

همچنین ببینید

قلعه ده آباد

پس از مطلب قلعه کرشاهی باز هم مطلبی زیبا و گزارش تصویری فوق العاده از …

۳ نظر

  1. aman az daste in badiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  2. به به من که عاشق انارم ، حیف که نشد توی این جشنواره دیدن کنم

  3. بار آخرتون باشه که اسم بادرود رو کنار اسم نطنز میارید !!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *