نخستین کمپ کویری ایران در شهرستان نطنز افتتاح شد

matin-abad-550x345-asli-2
با بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نخستین کمپ کویری کشور در روستای متین آباد  بادرود از توابع شهرستان نطنز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پنج‌شنبه شب آیین افتتاح این کمپ کویری با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور و جمعی از مسئولان استانی در  بادرود برگزار شد.
این منطقه در سفر هیئت دولت به اصفهان به عنوان منطقه نمونه گردشگری تصویب شد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پس از سه سال به بهره‌برداری اولیه رسید.
این کمپ یکی از چهار منطقه نمونه گردشگری در بیابان‌های اطراف شهرستان نطنز است که به بهره‌برداری رسیده و سایر مناطق به ترتیب در سال‌های آینده افتتاح می‌شود.
کاروانسرایی که در این کمپ میزبان مهمانان از سراسر دنیاست به سبک کاروانسراهای قدیم و همچنین تلفیق معماری جدید ساخته شده و فعالیت‌های جذاب دیگری همچون شترسواری، ستاره‌شناسی در شب، شن‌نوردی با موتورهای چهارچرخ و پرورش شتر مرغ در آن انجام می‌شود.
فاز دوم این پروژه که در سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد، به تکثیر حیوانات در حال انقراض و کم‌یاب کشور همچون گورخر ایرانی، آهوی جبیر و هوبره می‌پردازد.
یکی از نکات جالب توجه در این کمپ این است که به وسیله آب تنباکو که در داخل کاروانسرا وجود دارد با حشرات مبارزه می‌شود و از ورود آنها به داخل کمپ جلوگیری می‌شود.
این کمپ با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و کمک بانک توسعه صادرات به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین ببینید

قلعه ده آباد

پس از مطلب قلعه کرشاهی باز هم مطلبی زیبا و گزارش تصویری فوق العاده از …

یک نظر

  1. سلام
    من هم کویری ام
    امیدوارم در کلیه امور موفق و موید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *